Întrebări și Răspunsuri
Centrul rezidențial pentru persoane vârstnice
Modalitate de selectare a beneficiarilor – conținutul dosarului:
Selecţia asistaților care au împlinit vârsta de 65 de ani în Centru se face pe baza:
- Cerere din partea solicitantului sau a unui membru din familie/aparținător, semnată de persoana care solicită internarea sau membru din familie/aparținătorul legal al acestuia – Formular tip;
- Fişa de evaluare socio-medicală – medic de familie- Formular tip;
- Scrisoare medicala de la medicul de familie;
- Ancheta sociala realizata de asistentul social și asistentul medical a centrului;
- Fișa de determinare a gradului de dependență – Formular tip;
- Formular de evaluare a stării de sănătate completat de către medicul de familie sau curant- Formular tip.
Condițiile de acces/admitere în centru
Admiterea beneficiarilor în centrul rezidențial se realizează în funcție de numărul de locuri disponibile la momentul solicitării. Decizia de admitere/respingere a solicitării de internare aparține conducerii Centrului. Solicitantul/beneficiarul va fi anunțat în termen de 5 zile calendaristice despre decizia conducerii Centrului privind acceptarea/refuzarea cererii din data depunerii a documentației sus menționate.
La stabilirea ordinii de internare a asistaţilor în Centru se ţine cont de:
• Vârsta beneficiarilor;
• Situația financiară;
• Necesitatea îngrijirii corporale;
• Gradul de dependență.
Documente necesare la admitere:
- Copia și originalul actului de identitate;
- Copia și originalul certificatului de naștere;
- Actul de identitate al apartinatorului, în copie;
- Cererea de admitere, semnată de beneficiar/reprezentant legal/convențional, în original;
- Dispozitia de admitere, aprobată sau, după caz, avizată de director, în original;
- Contractul de furnizare servicii semnat de părţi, în original;
- Copia și originalul certificatului de căsătorie (acolo unde este cazul);
- Copia și originalul certificatului de deces al soțului/soției sau sentință de divorț, după caz;
- Copia după talonul de pensie;
- Dacă este cazul, certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap/ invaliditate – în copie ;
- După caz, decizia de instituire a tutelei / curatelei – în copie;
- Adeverinţa de salariu a susţinătorilor legali;
- Aviz epidemiologic de intrare in colectivitate;
- Examen psihologic;
- Copie acte medicale din care sa reiasa toate diagnosticurile si schema de tratament (ex: analize medicale, scrisori medicale, iesiri din spital)
- Card de sanatate (necesar doar daca se face inscrierea la medicul de familie al centrului nostru);
- Declarația notarială a aparținătorilor/reprezentanților legali din care să reiasă că vor suporta cheltuielile cu înmormântarea persoanelor vârstnice.
Criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor
În Centrul rezidențial pentru persoane vârstnice, în subordinea societății Căminul de bătrâni Paradisul Bunicilor S.R.L.:
a) au acces persoane vârstnice singure sau cu soțul, aflate în situații de dificultate sau în risc de excluziune sociala admise după criterii de eligibilitate cu respectarea legislației în vigoare;
b) au acces, în situații de excepție, persoanele care nu au împlinit vârstă standard de pensionare, dar care pot realiza venituri din pensie (invaliditate), persoane care nu realizează venituri, dar care sunt susținute în totalitate de către familie prin achitarea integrala a cuantumului contribuției de întreținere;
c) nu pot fi internate persoane vârstnice care prezinta afecțiuni infecto-contagioase care pun în pericol sănătatea și integritatea celorlalți beneficiari și cele care poseda certificat de încadrare într-o categorie a persoanelor cu handicap care necesita protecție speciala, potrivit prevederilor legale în vigoare.
d) au domiciliul/reședința în Municipiul Giurgiu și in afara lui.
· Nu se admit persoanele a căror igienă sau starea de sănătate psihică pun în pericol integritatea fizică a celorlalți beneficiari ai Caminului;
· Nu se admit în cadrul Caminului persoanele în stare de ebrietate sau care manifestă un comportament agresiv;
· Nu se admit solicitanții care nu doresc să pună la dispoziție actele solicitate.
• Fiecare beneficiar va veni cu hainele proprii, familia având responsabilitatea de a le inscripționate cu inițialele sale;
• Furnizorul de servicii sociale asigură confidențialitatea datelor privitoare la rasă, naționalitatea, etnia, religia sau a altor date cu caracter privat care privesc beneficiarii;
• Centrul nu se ocupă de depunerea actelor necesare pentru dosarul de handicap sau prelungirea dosarului de handicap în cazul în care este necesar, decât prin oferirea de informații necesare parcurgerii procesului de obținere a certificatului de încadrare;
• Familia are responsabilitatea de a anunța instituțiile statului de prezența beneficiarului în centru, daca este cazul. (ex. Primare, DGASPC etc);
• Centrul nu asigură transport de la locuință către centru în ziua internării sau dacă beneficiarul dorește să viziteze locuința după internare;
• Familia nu va avea acces in sala de mese in timpul servirii meselor beneficiarilor;
• Dacă familia dorește să aducă mâncare beneficiarilor, aceasta se va da îngrijitoarei de pe tură pentru a fi păstrată la frigider și dată beneficiarului ori de câte ori acesta dorește să servească;
• Servirea mesei se realizează doar în sala de mese pentru persoanele independente;
• Fiecare beneficiar va avea parte de aniversarea zilei de naștere în cadrul centrului. Familia este invitată să participe. Activitatea va avea loc în sala de mese, după prânz, contra-cost cu o chirie modică per oră;
• Nu este permisă introducerea în centru a medicamentelor fără a anunța personalul medical.
Persoanele vârstnice aflate în situații de dificultate, ce nu se pot gospodari, după obținerea calității de beneficiar al serviciilor instituției noastre, sunt cazate într-o cameră cu două locuri dotată cu mobilier și cazarmament necesar unui stil optim de viață. Camera se preda cu proces-verbal (inventar) cu bunurile de folosință comună precum și bunurile de folosință individuala, li se pune la dispoziție o cheie de la ușa de la intrare în cameră și una de la dulapul pentru uz personal, asigurându-se astfel securitatea bunurilor personale conform standardelor de calitate în vigoare. Pentru toate dormitoarele instituției există la panoul de chei, o cheie de rezervă pentru accesul în caz de strictă nevoie, panou administrat de personalul investit cu această atribuție. Noilor beneficiari li se înmânează un ghid orientativ (care cuprinde reguli de conduită, drepturi și obligații, mod de plată, protecția împotriva abuzurilor), li se predă obiectele de folosință personală din inventarul instituției precum și materiale de consum, li se face un mic instructaj pentru folosirea instalațiilor din incinta camerei și li se aduce la cunoștință interzicerea folosirii de legături improvizate la rețeaua electrica, folosirea de prize, aparate electrocasnice degradate, defecte ce conduc la degradarea si distrugerea tablourilor electrice, li se face cunoscut modul de atenționare a unei defecțiuni (în mod direct sau prin caietul de defecțiuni) în vederea remedierilor respective.
Următorul pas admiterii în cămin este stabilirea domiciliului pe adresa instituției,